Svete mise su radnim danom:
u 07:00 i 18:30
a nedjeljom:
07:00, 09:30, 11:30 i 18:30  sati.

DOGAĐANJA U ŽUPI

Unaprijed oslobođena

Hitova: 1174
Zvjezdica neaktivnaZvjezdica neaktivnaZvjezdica neaktivnaZvjezdica neaktivnaZvjezdica neaktivna

Bezgrešno začeće
Ponekad upitam suputnike u čemu je razlika između bezgrješnoga začeća i začeća po Duhu Svetomu. U načelu čujem odgovor kako su to dva imena jedne te iste stvari. Onda pitam koje se dijete rodilo devet mjeseci nakon bezgrješnoga začeća. Skoro svi odgovaraju kako je rođen Isus Nazarećanin.


I dok se s jedne strane možemo zgražati nad nedostatnim znanjem naših vjernika, s druge strane nam je ta spoznaja snažan poticaj za ispit savjesti. Stoga je, prije svake propovjedničke nadogradnje, potrebno napraviti dobre katehetske temelje. Da nam se ne dogodi da gradimo kuće na pijesku.
Zato je potrebno odgojiti se da znamo sebi i drugima reći ono što vjerujemo. Između svega ostaloga, valja jasno shvatiti razliku između bezgrješnoga začeća i začeća po Duhu Svetome.
Najjednostavnije rečeno: devet mjeseci nakon bezgrješnoga začeća rođena je Ona, Blažena Djevica Marija, a devet mjeseci nakon začeća po Duhu Svetomu rođen je Isus koji je Krist.
Bezgrješno začeče se dogodilo kao što se događaju i sva druga začeća samo što je Blažena Djevica Marija bila pošteđena iskonskoga grijeha, a začeće po Duhu Svetome je jedinstven događaj jer je Isusa, bez sudjelovanja muškarca, Blažena Djevica Marija začela milošću Duha Svetoga.
Zabluda da je začeće po Duhu Svetome isto što i bezgrješno začeće dovodi nas do još krivljeg zaključka. Misli se: Ako je začeće bez spolnog sjedinjenja bezgrješno, onda je svako drugo začeće grješno. A to nas vodi prema tabuiziranju ili prijeziru ljudske seksualnosti i življenja vlastite spolnosti.
A istina je potpuno drugačija. Ljudska spolnost sama po sebi nije grešna. Ona je Božji dar čovjeku. Premda se i ona, poput svakog Božjeg dara, može zloupotrijebiti. Svaki međusobnom ljubavlju darovan spolni odnos jednog muškarca i jedne žene, koji su međusobno u braku, življenje je od Boga nam povjerenih darova, prema tome i hvalospjev Bogu i, ukoliko dođe do začeća, sudjelovanje u Božjem stvoriteljskom činu. Po življenju vlastite spolnosti postajemo sustvoritelji. Postajemo Božji suradnici.
Možda bi bilo dobro za početak, da bude manje nepotrebne zbunjenosti, upotrebljavati izraz - Neoskvrnjeno začeće. Molitve Crkve ističu Božju ljubav prema Bogorodici koju je unaprijed oslobodio, odnosno unaprijed očuvao svake ljage grijeha. Bog, ne prisiljavajući djevojku iz Nazareta, ali znajući kakav će odgovor slobodna dati, unaprijed je poštedio svakoga pa i iskonskoga grijeha.
Ona, unaprijed oslobođena, svojim pristankom na bogomajčinstvo omogućila je da se po njoj rodi onaj koji će svakoga čovjeka osloboditi grijeha i vječne smrti. Ona, unaprijed očuvana, prihvaćanjem Božje volje omogućila je utjelovljenje onoga koji će, nakon spasonosnoga vazmenog otajstva, poslati svakome od nas Duha Svetoga da nas
čuva i očuva za Kraljevstvo Nebesko u kojemu su nam pripravljena mjesta.
Stoga imamo potpuno pravo štovati ženu koja je prepoznala svoje poslanje i ispunila ga, moleći njen zagovor u našem nastojanju da shvatimo koja je Božja volja za nas i da ju ustrajno živimo.
Spominjane neoskvrnjenoga začeća i začeća po Duhu Svetome daje i jako svjedočanstvo da ljudski život započinje začećem te da svaki čovjek, već od začeća, ima vlastito dostojanstvo i nedokidiva prava. Poglavito pravo na život. Zato mi koji u Krista vjerujemo, a Blaženu djevicu Mariju štujemo i molimo za zagovor, nikada se ne smijemo umoriti u nastojanju da se poštuje svaki ljudski život od prirodnoga začeća do prirodne smrti.
Ukratko:
Bezgrešno začeće BDM - 8. prosinca je spomen Marijinog začeća u tijelu njezine majke sv. Ane, a Marijin rođendan slavimo 8. rujna - tj. devet mjeseci kasnije.
Blagovijest - 25. ožujka je spomen kada je Marija prihvatila Božju ponudu da postane Majkom Spasiteljevom i snagom Duha Svetoga začela Isusa Krista čiji rođendan slavimo devet mjeseci kasnije na Božić, 25. prosinca.