Što sv. Toma Akvinski kaže o vjeri?

Pojam vjere je za Tomu proizišao iz kršćanskog uvjerenja i iz njegovog razumijevanja čovjeka kao stvorenog bića koje prihvaća stvari koje je Bog objavio njemu kako bi mu se pridružio i postigao vječno blaženstvo. Ukratko vjera je za njega dobra navika koja ima za cilj dati pristanak na stvari koje se tiču Boga i Božje objave. Ona prebiva u intelektu kojeg volja svojim pokretima potiče da daje pristanak na istinu. Znati i vjerovati je različito jer vjera podrazumijeva nemogućnost spoznaje od strane onog koji spoznaje. Vjeru u čovjeku potiče Bog nadnaravnim putem, tj. poticajima milosti te je zbog toga sigurnija spoznaja od razumske. Vjera se kao svaka krepost može vježbati, smanjivati i povećavati, a zbog toga što je teološka krepost, gubi se zbog samo jednog čina suprotnog vjeri. Za vjeru su potrebne dvije stvari: da bude čovjeku bude ponuđen predmet vjere te da čovjek da pristanak potaknut vanjskim faktorima i milošću.

Post 22,1-2 – Abrahamovov sin – dar i kušnja

Poslije tih događaja Bog stavi Abrahama na kušnju. Zovnu ga: »Abrahame!« On odgovori: »Evo me!« Bog nastavi: »Uzmi svoga sina, jedinca svoga Izaka koga ljubiš, i pođi u krajinu Moriju pa ga ondje prinesi kao žrtvu paljenicu na brdu koje ću ti pokazati.« (Post 22,1-2) Poslušan Božjoj riječi Abraham je, vjerujući da Bog može i … Opširnije

Duhovne vježbe juniora HFP sv. Ćirila i Metoda

Duhovne vježbe bogoslova odvile su se u posljednjem tjednu mjeseca veljače 2021. godine u franjevačkom samostanu u gradu Vukovaru. Ove duhovne vježbe predvodio je fra Josip Grubišić te je divnim sažetim nagovorima protkanim franjevačkim duhom upućivao braću na uzvišenost i ozbiljnost  življenja našega poziva u ovome svijetu. Posebno se osvrnuo na točke zavjeta redovnika, molitve … Opširnije

Post 4,3-8 – Zašto Bog na Abela i njegovu žrtvu „milostivo pogleda“, a na Kajina i njegovu žrtvu „ni pogleda ne svrati“?

“Jednog dana Kajin prinese Gospodinu žrtvu od zemaljskih plodova. A prinese i Abel od prvine svoje stoke, sve poizbor pretilinu. Gospodin milostivo pogleda na Abela i njegovu žrtvu, a na Kajina i žrtvu njegovu i ne pogleda. Stoga se Kajin veoma razljuti, i lice mu se namrgodi. I Gospodin reče Kajinu: »Zašto si ljut? Zašto … Opširnije

Što Crkva govori o latinskom jeziku?

Mudrost drevnog svijeta, sadržana u grčkoj i rimskoj književnosti te doista nezaboravno učenje drevnih naroda, poslužili su kao najava Evanđelja kojeg je Božji Sin proglasio na zemlji. U tim izvanrednim književnim spomenicima antike Crkveni oci i naučitelji prepoznali su čovjekovu duhovnu pripremu za nadnaravna bogatstva koja je Isus Krist priopćio čovječanstvu »kako bi povijesti dao svoje … Opširnije

Treći stupanj duhovnog života – put sjedinjenja

Nauk o tri puta poznatih kao via purgativa, via illuminitiva i via unitiva temeljen je na autoritetu Svetoga pisma i Tradicije.[1] Dakako nije riječ o usporednim putevima ili putevima koji vode različitim ciljevima. Riječ je o stupnjevima ili stanjima razvoja kroz koje prolaze duše koje, surađujući s Božjom milošću, teže prema duhovnom savršenstvu. Naime, ne … Opširnije