Opće poznati naziv blagdana koji Crkva obilježava na današnji dan je blagdan Male Gospe odnosno blagdan rođenja Blažene Djevice Marije. Marija je, kako nam svjedoče apokrifni[1] tekstovi, a Crkva prihvaća i obilježava osmog prosinca, bezgrešno začeta. Nakon devet mjeseci slavimo njezin rođendan. Valja promotriti liturgijske tekstove koje danas Crkva stavlja pred nas.
U službi čitanja prvo čitanje govori o grijehu koji su počinili prvi ljudi. Čitanje završava kako je čovjek svoju ženu navao Eva, jer je majka svih ljudi. Eva je antitip Marije. Jer kao što je po Evi grijeh ušao u čovječanstvo i svatko je rođen s istočnim grijehom, po Mariji je, rođenjem Isusa Krista grijeh otišao od čovječanstva. „Po Evi su rajska vrata zatvorena, a po Djevici Mariji širom otovorena.“ Kao što je Eva majka svih ljudi, tako je i Marija majka, ali i vječna zagovornica svih ljudi. U prvom čitanju prorok Mihej donosi navještenje rođenja Isusa Krista. Prorok Mihej prorok je iz male i siromašne sredine, a u njegovo je vrijeme vladala velika socijalna nepravda. Zbog toga u svom proroštvu on naglašava kako će iz Betlehema, male sredine, sredine koja je naizgled odbačena i zaboravljena izići Onaj koji ima doći, a rodit će ga Ona koja ima roditi. Evanđelje prvo donosi rodoslovlje, a zatim donosi pripovijest o rođenju Isusovu. Rodoslovlje je bilo važno kako bi se što je moguće više naglasila veza između prvih ljudi i Isusa.
Isus je rekao: “Zaista, od rođenih od žene, ne usta veći od Ivana Krstitelja!“ Sa sigurnošću ipak možemo reći da je najveća rođena od žene ona koja je i naša majka, a to je Djevica Marija. Stoga se svi sveci slažu da bez osobnog odnosa s Marijom nema pravog duhovnog života. Zato potičem sve da grade osobni odnos s Marijom, da mole krunicu i da se preporuče zagovoru naše nebeske majke. Kao zadatak nakon pročitanog teksta neka čitatelj izmoli krunicu, a ako ne cijelu, barem jednu deseticu u kojoj može razmatrati što je to rođenje Marijino.
_____________________________
[1] Apokrif – spis koji opisuje događaje i likove vezane uz biblijski tekst, no Crkva ga nije prepoznala kao u cijelosti nadahnut spis te zbog toga nije uvršten u kanon Svetoga pisma.