Sjemenište

Uz molitvu, učenje i svakodnevnu Euharistiju, jedno od glavnih obilježja sjemeništa je dnevni red. On nastoji sve naše aktivnosti pravilno rasporediti, kako bi naš zajednički život bio djelotvoran. Iako mi ponekad nedostaje ¨vanjski život¨, kada malo bolje promislim o njemu, sjetim se kako mi je često bilo dosadno, vrijeme neispunjeno…

Dnevni red ispunjava naše vrijeme. Rijetko kada se nađe mjesta za dosadu, a uz braću s kojom živim jedan dan prođe u trenu.

Život u sjemeništu nekoliko crtica:

Ustajemo u 6 sati. Molitva je u 6. 30 nakon čega je doručak te polazak u školu. Poslije škole je ručak u 14. 30 i onda imamo slobodno vrijeme za rekreaciju. Svatko ga iskorištava na sebi zanimljiv način, tako da često idemo u šetnju, gledamo televiziju, pronalazimo vrijeme za osobnu molitvu, a počesto se igra nogomet. U 16. 00 slijedi dvosatni studij s polusatnom pauzom. U 18. 00 sati je zajednička molitva u crkvi s bogoslovima i svećenicima, a nakon toga Euharistija. Slijedi večera, ponovno rekreacija i u 22. 00 je počinak. Utorkom i četvrtkom sv. Misa je ujutro jer nemamo nulti sat u školi tako da nam večernji sati budu ispunjeniji osobnim studijem, ponekom kompjuterskom igricom, zajedničkim druženjem, stolnim tenisom i sl. Ponedjeljkom je nakon mise klanjanje u crkvi. Nedjeljom u 8. 00 je naša Euharistija koju mi vodimo, uljepšavamo pjevanjem, čitanjem i ministriranjem. Vikendom je poslije podne slobodno vrijeme za šetnju, kino, zajedničke izlete. Na izlete idemo sa školom i naravno kao sjemenište idemo u posjete provincijskim samostanima, gdje smo na Misi, druženju s mladima ili pak odlutamo do toplica, na Sljeme ili slično. Jednom godišnje su duhovne vježbe, a jedanput mjesečno je duhovna obnova (subotom prijepodne) i prilika za ispovijed te pomirbu.

Zvuči i jest zahtjevno, ali nas ispunjava i olakšava naše dužnosti. Sa svojim prijateljima u sjemeništu nastojimo živjeti svaki trenutak u veselju, pomaganju, razumijevanju potreba drugih kako bi nam dan bio lijep i kako bi dali zajedničke plodove.

Nakon stradanja kaptolskog samostana u potresu 2020. godine, franjevačko sjemenište preseljeno je u naš samostan u Slavonskom Brodu gdje su sjemeništarci pohađali našu Klasičnu gimnaziju fra Marijana Lanosovića

Franjevačko sjemenište kao odgojna ustanova Hrvatske franjevačke provincije sv. Ćirila i Metoda prestalo je postojati odlukom 42. provincijskog kapitula 2023. godine.